Szintézis Újság

2011.08.11. 02:23 rosettif

 
Püthagorász volt az, aki egy húron pendült, amikor a sámán-monochordon játszott. Nekikezdtem szépen lefordítgatni angolra, majd mindkét nyelven egymás után feltöltögetni a Szintézis Újságokból kiválogatott írásokat (interjúkat, novellákat, kultúrtörténeti esszéket, verseket stb.), melyek közül kiemelném azt a három cikket, melyben legtöbb munkám fekszik, és talán a – legalábbis én részemről – legtöbb érdekesnek tűnő gondolat: a Vasárnappal kezdődik a hét, a Négy küllője az égnek, valamint A kőkorszak tudása című szösszeneteket.
 
Máris csúnyán el vagyok maradva, ugyanis a korábbi kijelentéseimben magamra vállalt többi angol fordításom sincs még meg. Szokás szerint erősen idealista módon elszámítottam magamat, és ez az egész dolog valójában sokkal hosszabb ideig fog tartani. Úgyhogy most már megint föladtam magamnak a leckét, amit előbb-utóbb végül tényleg meg kell írni már. (Vagy pedig a másik lehetőség az, hogy visszamenőlegesen is átírogatom az összes érintett oldalt, ahol valaha is megígértem bármi hasonlót…)
 
A fenti három írás, sajnos, úgy tűnik, hogy webes környezetben kissé fárasztó olvasmánynak bizonyul, mert például nincsenek bennük képek stb. Aki jobban szeret más környezetben olvasni (megértem, hisz én magam is így vagyok vele), annak érdekében mellékeltem PDF-ben mindhármat. (A cikkarchívum nevű résznél tessék őket keresni.) Remélhetőleg majd hamarosan fölkerül a többi is.
 

istennyila.hu/hun/text/

Szólj hozzá!

Címkék: újság szintézis

A bejegyzés trackback címe:

https://istennyila.blog.hu/api/trackback/id/tr653145044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása